Content Marketing Strategy

تولید محتوا جهت بازاریابی بهینه

همه دوست داریم تا در مورد موضوعات جذاب با دوستانمان صحبت کنیم! ما با نوآوری و تولید محتوای قوی، مردم را تشویق به معرفی کسب و کار شما میکنیم.

شاید بهتر باشد که ارتباط یک طرفه را کنار گذاشت. عنوان صحبت و کمی جزئیات را به همراه ابزارهای ارتباطی و اشتراک گذاری آنلاین در اختیار مخاطبینتان قرار دهید تا آنها کسب و کار شما را ترویج دهند. همچنین توجه داشته باشید که موتورهای جستجو نیز مانند مخاطبین شما عمل می کنند و با بررسی کیفیت محتوا و ابزارهای ارتباطی به شما اعتبار و جایگاه بهتری خواهند داد.

بهینه سازی محتوا در درجه ی اول مخاطبین انسانی را مورد خطاب قرار می دهد. که به صورتی پویا و به واسطه ی آموزه هایی که در اختیارشان قرار داده اید قادر به ترویج کسب و کار شما خواهند شد. آموزه هایی که دانستن و صحبت کردن درباره ی آنها برای مردم جذاب است. از این رو این محتوا بنا به اهداف مختلف بازاریابی نیاز به ساختار سازی، تدوین شدن و عنوان بندی خاص دارند. از طرف دیگر هدفمند سازی محتوا مستلزم اطلاع از افکار، سلایق و خواسته های مخاطب است. به یاد داشته باشید که صحبت کردن سایرین درباره ی شما با دیدگاه خوب، می تواند یک شاخص معتبر و موفق برای کسب و کارتان باشد.

Effective Copyrighting

بهینه سازی محتوا همچنین موتورهای جستجو را نیز هدف می گیرند. اما در مورد استانداردهای محتوا برای موتور جستجو نیاز است تا همان اصول پایه که به مخاطبین انسانی مربوط می شود را رعایت کرد، به جز یک تفاوت که لازم است تا وب سایت به روشی استاندارد سازی شود که بتواند این محتوا را با روبات های موتور جستجو به اشتراک بگذارد. این روبات ها از پروتکل های خاصی برای ارتباط با سایت استفاده می کنند که پیاده سازی آنها یکی از استاندارد های تولید محتوا برای بازاریابی بهینه است. در این صورت شما می توانید کسب و کارتان را بواسطه ی تدوین محتوای صحیح از ارتباط متقابل بین مخاطبین و موتورهای جستجوگر بهره مند سازید.

ساختار محتوا

محتوا می بایست با هدف ترویج محصولات، خدمات و یا فعالیت کسب و کارشما تدوین شود و یا مطالب آموزنده ای مرتبط با آن را برای توسعه ی Word of Mouth در میان مخاطبین به گفتمان تبدیل کند.

بهینه سازی محتوا

محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. این بهینه سازی بدلیل انتقال ارزش محتوا به موتورهای جستجو نیازمند پیروی از استانداردهای خاص در نگارش می باشند که بتوانند همزمان موتورهای جستجو و مخاطبین واقعی را به وب سایت جذب کند.

جذابیت محتوا

محتوا باید برای مخاطب و بازار هدف جذاب باشد. این جذابیت می تواند به خاطر آموزنده بودن، معتبر و یا سرگرم کننده بودن آن محتوا باشد. وقتی محتوا برای مخاطب جالب و با ارزش باشد، با آن ارتباط برقرار می کند و آن را در شبکه ی اجتماعی خود به اشتراک می گذارد.

بازاریابی Word of Mouth

سایت شما نیاز دارد تا عواملی را در خود داشته باشد که مخاطبین را جذب کند. اگر محتوای سایت برای مخاطبین سودمند و یا جذاب باشد، آنها این مطلب را از طریق گفتگو مستقیم و یا از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می گذارند. این موضوع باعث افزایش تاثیر Word of Mouth می شود که بازاریابی شما را بهینه می کند.

انواع محتوا

شاید بهتر باشد تا تمامی محتوای سایت شما شامل متن و نوشته نباشد! عکس ها و ویدیوها نیز از انواع دیگر محتوا هستند که نقش مهمی در پیشبرد و بهینه سازی بازاریابی دارند. در میان تصاویر نقش بسیار مهمی در مدیریت محتوا دارند. زیرا انتخاب و استفاده درست از یک تصویر می توانند مخاطب را جذب و تشویق به دیدن و یا خواندن کل محتوا کند!

ماموریت محتوا

دو دلیل جهت تدوین محتوا برای جذب کاربران و مخاطبین وجود دارد. دلیل اول معرفی فعالیت ها، خدمات و محصولات کسب و کار است. و دلیل دوم پاسخگویی به پرسش ها و یا مشکلات مخاطبین به ویژه ارتباط آنها با محصولات یا خدمات شما است که به واسطه ی دریافت پاسخ و یا حل مشکلشان به شما اطمینان می کنند.